Strony typu single page (one page), zyskują ostatnio coraz większą popularność. Powiedział bym nawet, że stały się modne. Dlaczego tak jest? Strona taka wygląda fajnie, można prawie w nieskończoność kręcić scrollem i podziwiać kreatywność designerów, włącznie z latającymi elementami i parallax.
Single Page to w skrócie strona, która całą swą zawartość ma na jednej podstronie, a menu przenosi nas tylko do poszczególnych miejsc na tej samej podstronie.
Czy warto mieć stronę single page?
To zależy od sytuacji. Strona typu single page jest świetnym rozwiązaniem w promocji jakiegoś konkretnego produktu, lub usługi. Możemy wówczas opisać go dokładnie, a klient może się wszystkiego dowiedzieć bez konieczności przechodzenia do kolejnych podstron.
Czy single page nadaje się na stronę firmową?
W moim przekonaniu nie. Firma, która decyduje się na taką stronę strzela sobie w mojej opinii w stopę. Taka strona kłuci się z ogromnym potencjałem seo w stratregii długiego ogona. Kłuci się nawet z krótkim ogonem. Taka strona nie ma żadnego ogona! Mając jedną stronę możemy wykorzystać jeden tytuł i jeden opis. Natomiast posiadając więcej podstron, możemy każdą z nich optymalizować na specjalistyczne frazy, które pozwalają znacznie zwiększyć ruch na stronie.
Strona single page po prostu jest. Nie ma potencjału rozwoju, nie ma szerokiej gamy słów fraz kluczowych. Jedyne co ma to ciekawy wygląd i innowacyjny sposób przedstawienia streści, który jednak nie przyciągnie ruchu w z wyszukiwarek.