SEO to skrót od angielskiego zwrotu Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Poprzez SEO określamy również osobę, którą przeprowadza taką optymalizację. Aby jednak odpowiedzieć na pytania: „co to jest seo” i „co to jest optymalizacja stron internetowych„, należy najpierw dowiedzieć się czego chce od naszych stron najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa, czyli Google.
Optymalizacja SEO, a wytyczne Google
Tak na prawdę optymalizacja stron internetowych SEO to nic innego, niż wykonanie wytycznych, które Google wymienia na swojej stronie internetowej. Jeśli spełnimy te wytyczne, nasza strona będzie się wyświetlała wyżej w wyszukiwarce.
Przede wszystkim należy zadbać o meta tagi, czyli o tytuł i opis strony. Strona powinna także zawierać w treści nagłówki h1-h6, w których najlepiej umieszczać frazy kluczowe. Frazy kluczowe powinny także pojawiać się w treści strony. Dodatkowo dobrze widziane przez Google są również ilustracje, jednak koniecznie muszą posiadać tzw. alternative tekst, aby Google wiedziało co przedstawiają.
Ważne przy optymalizacji stron internetowych są także linki wewnętrzne. Powinniśmy zadbać o to, aby użytkownicy mogli bez problemów przemieszczać się do innych podstron. Jeśli zatem używasz na stronie zwrotu, który jest szerzej opisany na innej podstronie, utwórz z tego zwrotu link do tamtej podstrony.
Co daje optymalizacja stron internetowych?
Można śmiało stwierdzić, że jest to podstawa pozycjonowania strony. Jeśli Twoja strona jest poświęcona niszowemu zagadnieniu, optymalizacja SEO w zupełności wystarczy, aby znalazła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Jeśli jednak zagadnienie, któremu poświęcona jest strona, jest popularne, optymalizacja jest konieczna do skutecznego pozycjonowania strony. Jeśli zatem posiadasz stronę internetową, która nie jest zoptymalizowana, koniecznie popraw to, lub zamów usługę optymalizacji seo w profesjonalnej firmie i korzystaj w większym stopniu z możliwości, jakie daje internet.