Współczynnik odrzuceń bounce rate informuje jaka część odwiedzających daną stronę internetową opuściło ją bez przejścia do innej podstrony. W praktyce można powiedzieć, że bounce rate informuje ile procentowo osób, które weszły na stronę, nie zostało na tyle zainteresowanych treścią, aby obejrzeć inne treści. Bounce rate jest czynnikiem, który jest brany pod uwagę przez Google przy ustalaniu kolejności wyświetlania stron w wyszukiwarce internetowej.
Współczynnik odrzuceń bounce rate można znaleźć w google analytics, czyli darmowym narzędziu firmy Google, w którym można sprawdzać wszystkie szczegółowe statystyki odwiedzin strony internetowej.
Aby obniżyć współczynnik odrzuceń bounce rate, należy zadbać o ciekawą treść na stronie internetowej oraz o dobre linkowanie wewnętrzne, które zachęci czytelników do przechodzenia na inne podstrony naszej strony internetowej. Można osiągnąć pracując nad treściami, lub zlecając nam obsługę strony internetowej.
Należy pamiętać, że dzisiejszy internet jest bardzo dynamiczny. Ludzie nie mają czasu czytać treści i często wchodzą na stronę, aby tylko zaczerpnąć informacji na dany temat. Wiele z tych osób po prostu opuści stronę po przeczytaniu tej informacji i nie ma w tym nic dziwnego, ani złego. Współczynnik odrzuceń na poziomie 60-70% jest zupełnie normalny, a nawet dość niski.
Mówi się także, że zbyt niski bounce rate to znak, że strona została źle zoptymalizowana, a użytkownicy nie znajdują na niej treści, które zostały wpisane do meta tytułu i meta opisu.