Zastanawiasz się co to jest kontent? To bardzo dobrze, ponieważ idziesz tropem najważniejszego elementu każdej strony internetowej. Kiedyś podczas rozmowy z pewnym pozycjonerem (osobą zajmującą się pozycjonowaniem stron) zapytałem go o opinię i wskazówki na temat pozycjonowania jednej z moich stron internetowych. Jego wypowiedź można sprowadzić do jednego słowa: „kontent„, czyli po prostu treść. Powiedział mi, żebym na razie dał sobie spokój z linkami, ponieważ najpierw muszę mieć do czego linkować. Powiem przy tym, że już wówczas owa strona miała około 30 podstron. Okazało się, że to bardzo mało.
Przeczytaj także:
- Jaki hosting wybrać, czyli najlepsze, tanie serwery www
- Jak wybrać nazwę dla firmy. Praktyczne wskazówki
- Strona internetowa na WordPress. Szablon, page builder, czy strona projektowana indywidualnie? Co wybrać?
- Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową. Rozmiar i waga robią różnicę.
Ile można pisać?
Na moje pytanie ile, jego zdaniem, strona powinna mieć podstron on odpowiedział: 1000, 100 000, 1 000 000… Rzecz w tym, że nie żartował. Swoją własną stronę, która miała 200 podstron określił jako „dobry początek”. Była to dla mnie jedna z najważniejszych lekcji marketingu internetowego.
Wartościowe treści są podstawą tzw inbound marketingu. Pisząc wartościowe artykuły z dużą ilością wiedzy przyciągamy na stronę potencjalnych klientów, którzy poszukują informacji. Każda dodatkowa podstrona, czy artykuł na blogu to nowa okazja, aby zaistnieć w internecie na specjalistyczne frazy kluczowe z tzw. długiego ogona. Konkurencja na takie frazy jest mała. Ruch co prawda tez, ale jeśli będziemy mieć np. 50 podstron, na których każda ma ruch 30 użytkowników miesięcznie, wówczas naszą witrynę odwiedzi 1500 użytkowników miesięcznie, a to już pokaźna liczba.
Content (kontent) , czyli treść, to po prostu zawartość merytoryczna strony.
To wszystkie teksty i zdjęcia, które zawiera cała witryna. Jeśli chcesz, aby Google doceniało Twoją stronę, pisz na nią teksty. Wówczas Twoja strona będzie bardziej wartościowa dla Twoich odbiorców, ale także dla Google. Można chyba śmiało stwierdzić, że najwyższej dobry kontent na stronie będzie w przyszłości (lub nawet już jest) ważniejszy niż pozyskiwanie sztucznych linków.
Tworząc kontent pamiętaj o optymalizacji strony
Napisanie dobrego tekstu, który jest ciekawy dla określonej grupy użytkowników to dopiero połowa sukcesu (no dobra, może 90%). Przed opublikowaniem go warto jeszcze zabrać o optymalizację seo . Twórz nagłówki (h2, h3, h4), pogrubiaj słowa kluczowe, wstawiaj obrazki z alternative text, uzupełnij odpowiednio meta opis i meta tytuł. Dzięki temu pomożesz Google zidentyfikować Twój tekst i zaserwować go użytkownikom sieci.
Nie masz na to czasu? Zleć nam obsługę treści na Twojej stronie www. Więcej informacji znajdziesz na podstronie obsługa stron internetowych.