One-page, lub single-page to rodzaj strony internetowej, na której nie ma podstron, a cała zawartość mieści się na stronie głównej. Na stronie one-page, lub single-page inaczej działa również menu, które przenosi do poszczególnych sekcji na stronie głównej.
W internecie często można spotkać strony internetowe, które można nazwać hybrydą one-page, ponieważ łączą w sobie ten styl, korzystając jednocześnie z podstron, aby szerzej opisać poszczególne tematy.
Strona typu one-page charakteryzuje się tym, że strona główna jest długa i czyta się ją korzystając ze scrolla (kółeczko w myszce). Można także korzystać z menu, które przeniesie nas do konkretnej sekcji bez konieczności scrollowania.
One-page, czy single-page jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla stron internetowych promujących pojedynczy produkt, lub usługę. Wówczas możemy zaprezentować jego atuty dokładnie tak jak chcemy, a nasz potencjalny odbiorca nie musi sie wysilać i szukać informacji, bo wszystkie uzyskuje kręcąc tylko scrollem.
Wadą tego rozwiązania jest to, że mamy ograniczoną liczbę fraz kluczowych, na które możemy optymalizować stronę. Każda podstrona ma bowiem tylko jeden meta-tytuł i jeden meta-opis, w których możemy umieścić frazy kluczowe. Mając zwykłą stronę z podstronami możemy stosować tzw. long tail, czyli każdą podstronę optymalizować na kilka szczegółowych fraz. Mając stronę typu one-page pozostaje nam jeden meta-tytuł, czyli około 60 znaków, w których w sposób naturalny zmieszczą się 2 – 3 frazy kluczowe.