Google na swojej stronie narzędzi dla webmasterów, publikuje wskazówki dla webmasterów, które mają doprowadzić stronę do takiego stanu, który jest pożądany z punktu widzenia Google. Po wprowadzeniu tych wytycznych w życie, taka strona jest doceniana przez Google i lepiej się pozycjonuje. Na podanej przeze mnie w linku stronie, Google informuje także czego nie robić i co może wpłynąć negatywnie na pozycję strony w wyszukiwarce.
Filtr i ban to dotkliwa kara
Głównym tego powodem jest to, że te praktyki są oszukiwaniem wyszukiwarki i uzyskiwaniem sztucznie zawyżonych pozycji. Kiedy Google dowie się, że dana strona internetowa stosuje takie zabronione praktyki, często nakłada na taką stronę tzw. filtr, który powoduje spadki o kilkadziesiąt, lub kilkaset pozycji w wyszukiwarce. Aby wyjść z filtra należy usunąć jego przyczynę, co jest często bardzo trudne, lub nawet niemożliwe, gdy np. linki do naszej strony zostały rozesłane przez robota do stron, które nie są moderowane. Po usunięciu przyczyn filrta, możemy (ale nie musimy) zgłosić stronę do ponownego rozpatrzenia. Może nas to pomóc przyspieszyć proces wychodzenia z filtra. W przypadku rażących naruszeń wytycznych Google na dużą skalę, można otrzymać ban, który oznacza całkowite usunięcie strony z wyszukiwarki.
Stosuj dobre praktyki
W ostatnim czasie Google coraz bardziej przygląda się witrynom internetowym i rozdaje filtry, Dlatego bardzo ważne jest, aby nie stosować tzw. „black hat seo”, które naraża naszą stronę i firmę na duże straty. Czasy systemów wymiany linków i tym podobnych spraw już minęły. Dziś warto inwestować w treści na stronie i naturalne linki. Zachęcam do zapoznania się z naszą usługą obsługi stron internetowych i promocji swojej witryny w sposób oczekiwany przez Google, jak i użytkowników internetu.