Co to jest meta – description, czyli meta – opis
Meta – description, czyli meta – opis to tekst, który pojawia się w wynikach wyszukiwania Google pod adresem URL. Służy on przede wszystkim do tego, aby osoby szukające treści w internecie mogły stwierdzić, czy dana strona będzie dla nich odpowiednia, zanim na nią wejdą. Meta – opis powinien zatem być uzupełniony w ten sposób, aby dostarczyć informacji użytkownikom. Do niedawna opis miał zawierać około 160 znaków, jednak w ostatnim czasie Google go wydłużył do około 230 znaków.
Przeczytaj także:
- Jaki hosting wybrać, czyli najlepsze, tanie serwery www
- Jak wybrać nazwę dla firmy. Praktyczne wskazówki
- Strona internetowa na WordPress. Szablon, page builder, czy strona projektowana indywidualnie? Co wybrać?
- Jak przygotować zdjęcia na stronę internetową. Rozmiar i waga robią różnicę.
Czy Meta opis ma wpływ na pozycjonowanie?
Google podobno przestał brać pod uwagę zawartość description w ustalaniu rankingu stron. Sama obecność opisu jest jednak dobrze widziana, dlatego warto go stosować. Można bowiem zdecydować o tym co zobaczą użytkownicy wyszukiwarki pod linkiem do naszej strony internetowej.
Biorąc po uwagę powyższe informacje, meta opis powinien być tak skonstruowany, żeby zachęcić użytkowników wyszukiwarki do kliknięcia w link. Mimo, iż Google nie bierze przy ustalaniu rankingu pod uwagę tego, czy fraza kluczowa znalazła się w meta description, to i tak pogrubia słowa kluczowe wpisane przez użytkownika, jeśli znalazły się w opisie. Jest to prosta informacja dla osoby szukającej informacji, że na danej stronie je znajdzie.
Dlatego też meta opis powinien być naturalnym połączeniem zachęty to wejścia na stronę oraz frazy kluczowej, napisanej oczywiście poprawną Polszczyzną.