Także jestem użytkownikiem internetu. Tak samo jak inni dość często wchodzę na firmowe strony internetowe w poszukiwaniu informacji o produktach i usługach. To straszne jak często muszę poświęcić kilkadziesiąt sekund na poszukiwanie danych kontaktowych. Dlaczego właściciele stron tak skrzętnie ukrywają kontakt do siebie?
Znalezienie kontaktu powinno być najłatwiejszą z możliwych czynności.
Tak na prawdę numer telefonu oraz adres e-mail powinien się znaleźć na stronie głównej wielką czcionką. Oczekiwanie od klienta wykonywania skomplikowanych czynności, aby mógł się z nami skontaktować jest wielkim błędem. Klienci są leniwi, szczególnie w internecie. Jeśli nie podasz im danych kontaktowych na tacy, możesz ich łatwo stracić.
Gdzie umieścić dane kontaktowe?
Jeśli Twoja strona główna jest tak zbudowana, że nie ma na niej miejsca na dane kontaktowe, upewnij się, że klient bez problemu będzie mógł je znaleźć. Utarło się, że zakładka kontakt jest ostatnią zakładką w menu i znajduje się w prawym górnym rogu ekranu. To tam klient będzie jej szukał w pierwszej kolejności, a jeśli tak, umieść ją tam.
Pomyśl o każdym kliencie
Na Twoją stronę internetową mogą wchodzić klienci w różnym wieku. Postaraj się zatem, aby każdy z łatwością mógł tam znaleźć coś dla siebie. Zobacz moją zakładkę kontakt. Klienci, którzy chcą spisać numer telefonu, lub adres e-mail, znajdą go z łatwością, gdyż są napisane dużą czcionką. Jeśli jednak ktoś chciałby kliknąć w adres e-mail i automatycznie przejść do programu pocztowego, również ma taką możliwość. Jest też coś dla użytkowników smartfonów. Ogromne ikony telefonu i poczty. Wystarczy kliknąć i już dzwonisz. Czyż to nie proste?
Czy udostępniać numer telefonu komórkowego?
Jeśli to możliwe, to oczywiście, że tak. Sporo osób, włącznie ze mną, dzwoni właśnie na numer komórkowy, jeśli jest podany na stronie. Numer komórkowy kojarzy się z konkretną osobą. Gdy dzwonię na numer stacjonarny od razu mam wizję połączenia z maszyną, która każe mi siebie słuchać i wybierać jakieś numery. Numer stacjonarny nie zachęca do dzwonienia. To już nie te czasy, kiedy numer komórkowy kojarzył się z drogimi rozmowami.
Jeśli chciałbyś jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność swojej strony, zadzwoń do mnie, lub napisz, używając bardzo intuicyjnej zakładki kontakt.