W ostatnim czasie można było zauważyć wyraźną zmianę w wynikach wyszukiwania Google, czyli tzw SERP. Wydłużeniu uległ meta description, czyli meta opis. Teraz Google potwierdza, że wydłużyli ten element SERPów, aby dać użytkownikom lepszy opis tego co mogą znaleźć na linkowanej stronie.
Do niedawna długość meta opisu wynosiła około 160 znaków. Około, ponieważ wszystko zależało od tego, czy w opisie znajdowało się więcej wąskich, czy szerokich znaków. Google bowiem udostępnia miejsce w pikselach. Dzisiaj średnia długość opisu to aż około 230 znaków, a zatem można zmieścić w nim znacznie więcej informacji. Czy jednak warto aktualizować meta opisy?
Jak twierdzi search engine land niekoniecznie, ponieważ Google i tak nie zawsze wykorzystuje w tym miejscu tekst, który wstawiliśmy na stronę jako meta opis. W praktyce prawdopodobnie będzie tak, że przeglądarka uzupełni brakujący opis treściami ze strony docelowej.
Należy także przypomnieć, że meta opis przestał jakiś czas temu być brany pod uwagę przy ustalaniu kolejności SERP, jednak warto go uzupełniać, ponieważ w ten sposób mamy wpływ na to co zobaczą w wynikach wyszukiwania nasi potencjalni odbiorcy, a to może mieć decydujący wpływ na to, czy ostatecznie trafią na naszą stronę.