Pozycjonowanie to trudna sztuka. Wie o tym każdy, kto kiedykolwiek próbował pozycjonować własną stronę. Trudność polega na tym, że na pozycję w Google wpływa ogrom czynników, przy czym nie jest do końca jasne który jest najważniejszy. Co więcej, waga tych czynników wciąż się zmienia.
Jedno jest jednak nie zmienne. Najważniejszy jest kontent (treść). Bez wartościowego kontentu nie ma mowy o wysokich pozycjach. Po pierwsze dlatego, że Google musi w treści znaleźć interesujące frazy kluczowe. Po drugie – osoby wchodzące na stronę, jeśli nie znajdą wartościowych treści, zaraz ją opuszczą, umacniając niską reputację strony i zwiększając współczynnik odrzuceń.
Zadbaj o stronę
Nie tylko jednak sama treść strony jest ważna, ale także jej aktualność. Dlatego jeśli na stronie nic się nie zmienia miesiącami, czy nawet latami, pozycja tej strony spada. Dlaczego? To proste! Co byście pomyśleli wchodząc na stronę firmy, na której ostatnia treść jest datowana na 4 lata wstecz? Są 2 opcje: albo firma kompletnie nie dba o swój wizerunek w sieci, albo zwyczajnie już nie istnieje. Google widząc coś takiego nie może sobie pozwolić, aby nieistniejąca firma widniała na wysokich pozycjach, gdyż to byłaby dla wyszukiwarki wizerunkowa katastrofa.
Najlepiej, jeśli nowe treści pojawiają się na stronie regularnie. Jeśli jednak podejmujesz się takiej regularności, musisz przy niej wytrwać. Co może pomyśleć Google o stronie, która przez jakiś czas ma codzienne publikacje, a od pewnego momentu przez kilka miesięcy nie ma żadnych?
Jeśli nie masz czasu na pisanie artykułów, znajdź przynajmniej raz na jakiś czas chwilę, aby zmienić na stronie cokolwiek. Daj znać Google, że jeszcze żyjesz, tak samo jak Twoja strona. Wystarczy dopisać jedno zdanie, czy zmienić szyk wyrazów, a informacja, że zaktualizowałeś/aś treść poleci do Google.
Zleć obsługę
Miasto Stron oferuje innowacyjna usługę: obsługa stron internetowych. Możesz zlecić mi opiekę nad stroną, nie martwić się kontentem i korzystać w wysokich pozycji w Google